Η ιστορία του ταξί στην Ελλάδα

Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2022
Η ιστορία του ταξί στην Ελλάδα

Ένα ταξί ή ένα ταξί, είναι ένας τύπος οχήματος προς ενοικίαση με οδηγό, που χρησιμοποιείται από έναν μόνο επιβάτη ή μια μικρή ομάδα επιβατών, συχνά για μια μη κοινή διαδρομή. Ένα ταξί μεταφέρει τους επιβάτες μεταξύ τοποθεσιών της επιλογής τους. Αυτό διαφέρει από άλλα μέσα δημόσιας μεταφοράς όπου οι τοποθεσίες παραλαβής και αποβίβασης καθορίζονται από τον πάροχο υπηρεσιών και όχι από τον επιβάτη, αν και τα μεταφορικά και κοινά ταξί που ανταποκρίνονται στη ζήτηση παρέχουν μια υβριδική λειτουργία λεωφορείου/ταξί.

Διαβάστε περισσότερα στη Wikipedia σχετικά με τον ορισμό και την ιστορία του ταξί γενικότερα.

Πώς ξεκίνησαν όλα

Στην Ελλάδα το πρώτο ταξί ξεκίνησε τη μηχανή του αμέσως μετά τη μηχανοκίνητη λειτουργία των μεγάλων πόλεων και το αυτοκίνητο ήταν το κύριο όχημα μεταφοράς. Τα πρώτα ταξί στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Αθήνα ήταν παράνομα ταξί όπου ο οδηγός μπορούσε να παραλάβει επιβάτες/πελάτες που ταίριαζαν στον προορισμό του. Αυτά τα ταξί έγιναν όλο και πιο δημοφιλή καθώς η πόλη μεγάλωνε και οι άνθρωποι χρειάζονταν μια εναλλακτική λύση στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Αφού αυτό το φαινόμενο άρχισε να παίρνει μεγάλη κλίμακα, η κυβέρνηση αποφάσισε να δράσει και αποφάσισε να ρυθμίσει τη βιομηχανία ταξί και να εκδώσει νέους νόμους.

Τα πρώτα νόμιμα ταξί

Η πρώτη προσπάθεια από το ελληνικό κράτος να ρυθμίσει τον κλάδο των ταξί στην Ελλάδα έγινε το 1964 από την κυβέρνηση που έδωσε 6.200 άδειες ταξί με την προϋπόθεση ότι ο οδηγός έχει επαγγελματική άδεια οδήγησης. Μετά από αυτό περίπου κάθε δεκαετία η ελληνική κυβέρνηση εκδίδει νέες άδειες ανάλογα με τις μεταφορικές ανάγκες και την ανάπτυξη της αγοράς μεταβιβάσεων. Μετά το 2003 και μέχρι σήμερα δεν έχουν εκδοθεί νέες άδειες προκειμένου να οικοδομηθεί ένα καλύτερο και πιο στέρεο ρυθμιστικό πλαίσιο γύρω από τον κλάδο των ταξί και των ιδιωτικών μεταφορών στη χώρα.

Αυτό φαίνεται να είναι κάτι παραπάνω από κρίσιμο στις μέρες μας αφού ο τουριστικός τομέας ανθεί στην Ελλάδα και περισσότεροι τουρίστες επιλέγουν ταξί για να φτάσουν στον τελικό προορισμό των διακοπών τους.

Διαφορετική πόλη – Διαφορετικό χρώμα

Στην Ελλάδα κάθε μεγάλη πόλη έχει ένα συγκεκριμένο χρώμα ταξί για να είναι ευκολότερο για τον επιβάτη ποιο είναι νόμιμο ταξί και ποιο όχι. Μόνο τα αδειοδοτημένα και επαγγελματικά ταξί επιτρέπεται να χρωματίζονται με αυτόν τον τρόπο από την ελληνική νομοθεσία. Στην Αθήνα τα ταξί είναι βαμμένα ολοκίτρινα και στη Θεσσαλονίκη, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη, τα ταξί είναι βαμμένα γαλανόλευκα. Τα χρώματα των ταξί μπορεί να διαφέρουν από πόλη σε πόλη, αλλά οι πινακίδες κυκλοφορίας είναι όλες ίδιες και πρέπει να είναι κίτρινες με μαύρα γράμματα και αριθμούς, αν δεν συμβαίνει αυτό, τότε δεν είναι νόμιμο ταξί. Η Easy transfer είναι μια εταιρεία ταξί με έδρα τη Θεσσαλονίκη - Ελλάδα το 1982 και από τότε προσπαθεί μόνο να παρέχει εξαιρετικές υπηρεσίες ταξί και μεταφορές από το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης και όποιο άλλο μέρος επιθυμείτε.